Lifestyle

77 pytań, które musisz zadać szukając sali weselnej

sala weselna pytania-min

Wybór sali weselnej to jeden z kluczowych wyborów od których zależy, czy nasze wesele będzie takie jak sobie wymarzyłyśmy. Składa się na to wiele czynników : wielkość sali (żeby nie było ciasno), jedzenie, obsługa, wygląd sali (nie wszystko da się naprawić dekoracjami), dostępność noclegu, położenie, no i oczywiście cena. Dlatego warto przygotować się do spotkania z managerami lokalu i sporządzić sobie taki formularz dzięki któremu będziecie miały wszystkie informacje i bardzo łatwo będziecie mogły porównać wszystkie oferty.

Lista, którą dzielę się z Wami powstawała przez pewien czas, bo cały czas dorzucałam tam nowe rzeczy, które wpadły mi do głowy, ale dzięki temu wiem, że zapytałam o wszystko i mogę spać spokojnie 😉

Rozmowa z naszą managerką wyglądała trochę jak wywiad : pytanie-odpowiedź, pytanie-odpowiedź… Na początku była trochę zaskoczona, później się z tego trochę śmiałyśmy, ale na końcu obie byłyśmy bardzo zadowolone, że mamy taki dokument, który w pełni potwierdza nasze ustalenia.

PODSTAWOWE DANE I ZAŁOŻENIA

1. SALA (Organizator) :

2. Osoba kontaktowa (Manager) :

3. Liczba gości :

4. Wymagana liczba osób przez Organizatora (niektóre lokale mają mniejsze i większe sale i w zależności od liczby gości możemy urządzić wesele na większej lub mniejszej sali) :

5. Wybrana/dostępna data :

JEDZENIE

1. Cena za osobę dorosłą i dziecko :

a. Dorosły :

b. Dziecko (wiek) :

2. Liczba gorących posiłków :

3. Liczba przystawek zimnych ogólnie :

4. Liczba przystawek zimnych na danym stole :

5. Czy półmiski są uzupełniane :

6. Deser (czy w cenie) :

7. Owoce (czy w cenie, jeśli tak to jaka ilość) :

8. Ciasto (czy w cenie, jeśli tak to jaka ilość) :

9. Tort (czy w cenie) :

10. Alkohol (czy w cenie) :

11. Stół wiejski (czy w cenie) :

a. Dania uwzględnione w cenie stołu wiejskiego :

b. Czy jest możliwość dostarczenia własnego mięsa na stół wiejski :

12. Pieczony udziec (czy w cenie jako danie gorące) :

13. Napoje ciepłe (czy bez ograniczeń) :

14. Napoje zimne (czy bez ograniczeń) :

15. Jakie napoje są proponowane (rodzaj, marka) :

16. >Napoje są ustawione na stoliku w kartonach, czy w dzbankach :

17. Chleb powitalny (czy w cenie) :

18. Pierwszy kieliszek szampana (czy w cenie) :

19. Czy menu jest z góry ustalone, czy można wprowadzać własne zmiany :

20. Ile dań jest podawanych do stołu :

21. Częstotliwość serwowania dań :

a. Godziny podawania dań :

22. Częstotliwość wymieniania talerzyków :

23. Ilu kelnerów będzie pracowało przy weselu :

24. Sposób podawania dań gorących : na półmiskach, czy wydzielone na talerzyki :

25. Wielkość dań (gramatura) :

a. Danie główne :

b. Przystawki :

26. Czy jest osobny stolik na kawę i herbatę :

27. Czy chłodnia lub lodówka będzie do dyspozycji :

28. Kiedy można przywieźć alkohol, tort, owoce, ciasta :

29. Gdzie przechowywany jest alkohol i kto ma do niego dostęp :

30. Do kiedy należy ostatecznie ustalić menu :

31. Do kiedy należy podać ostateczną liczbę gości :

32. Czy po weselu można zabrać jedzenie :

a. Jeżeli tak to :

i. Kiedy :

ii. Kto zapewnia pojemniki :

33. Co należy dokupić we własnym zakresie :

34. Fotografie przykładowych potraw :

WYSTRÓJ SALI

1. Czy oferowane są dekoracje sali :

a. Pokrowce na krzesła :

b. Świeczniki ze świeczkami :

c. Bukiety na stołach :

2. Czy jest kolorystyka do wyboru :

3. Zdjęcia udekorowanej Sali :

4. Czy jest możliwość wybrania okrągłych stołów :

5. Czy można zaproponować rozstawienie stołów :

DODATKOWE INFORMACJE

1. Do której godziny może trwać wesele :

2. Zaliczka (do kiedy trzeba wpłacić i w jakiej wysokości) :

3. Kiedy trzeba uregulować resztę należności :

4. Czy w czasie wesela będzie dostępny ktoś z kadry kierowniczej lokalu :

5. Czy jest dostępny parking dla gości (na ile samochodów) :

6. Czy za stłuczone kieliszki (na początku) i ewentualne inne naczynia trzeba płacić (ile) :

7. Czy za zespół, fotografa, kamerzystę płaci się tyle samo ile za gości :

a. Czy mają osobny stolik :

8. Gdzie usytuowana jest kuchnia (czy widać ją z Sali) :

9. Kiedy można dostać klucze do Sali (rozpocząć przygotowania) :

10. Czy w danym dniu w lokalu będzie inne wesele lub poprawiny :

11. Czy w czasie wesele będzie ktoś odpowiedzialny za czystość toalet i ich wyposażenie w ręczniki, mydło, papier :

a. Ile jest toalet :

12. Czy jest zapewnione miejsce do przechowywania cennych rzeczy i prezentów, np. sejf :

13. Czy jest dostępna szatnia i będzie obsługiwana w czasie wesela :

14. Czy w lokalu jest agregat prądotwórczy w razie braku prądu :

a. Kto ponosi koszty w razie konieczności jego użycia :

15. Kto zapewnia pojemniczki na ciasto dla gości (gościńce) :

16. Czy lokal posiada klimatyzację :

17. Czy jest możliwość uzgodnienia jak największej liczby rzeczy przez telefon lub mailowo :

NOCLEGI

1. Apartament dla Nowożeńców (czy w cenie) :

2. Pokoje dla Gości (czy w cenie) :

3. Cena za pokój (osoba dorosła/dziecko) :

4. Czy w cenę pokoju wliczone jest śniadanie :

5. O której należy wymeldować się z pokoju :

Najlepiej będzie jak po omówieniu wszystkich zagadnień Wy i manager podpiszecie ten formularz i dodacie jako załącznik do umowy. Wtedy będzie wszystko czarno na białym i będziecie mogli wypunktować każde ewentualne niedociągnięcie lokalu, a w rażących przypadkach domagać się zwrotu pieniędzy.

Ta lista u mnie sprawiła się rewelacyjnie, więc myślę, że i Wam może bardzo pomóc. Dajcie znać!

Listę pytań w formie gotowego formularza do pobrania wrzucam Wam tutaj, a na moim Pintereście znajdziecie mnóstwo ślubnych inspiracji.